Obchodné podmienky
Obchodné podmienky
Nakupovanie tovaru na tejto internetovej stránke môže uskutočniť právnická aj fyzická osoby za predpokladu dodržania nižšie uvedených pravidiel.
I. Všeobecné ustanovenia
1. Predmetom týchto všeobecných obchodných podmienok predaja tovaru spoločnosti Begra spol. s r.o. (ďalej len ,,VOP“) je úprava právnych vzťahov medzi predávajúcim a kupujúcim vznikajúcich pri predaji (predávajúcim) a nákupe (kupujúcim) tovaru od spoločnosti Begra spol. s r.o.
2. Pre účely týchto VOP sa predávajúcim rozumie spoločnosť:
Begra spol. s r.o.
Na Hriadkach 15
841 07 Bratislava
IČO: 35881640
DIČ: 2021829678
IČ DPH: SK2021829678
Spoločnosť je platca DPH
Zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel Sro, vložka 31298/B
fontany@begra.sk
3. Pre účely týchto VOP sa kupujúcim rozumie fyzická alebo právnická osoba odoberajúca tovar od predávajúceho.
II. Objednávka
1. Spotrebiteľ objednáva tovar predávajúceho prostredníctvom elektronického obchodného systému na www.begra.sk písomnou formou: e-mailom (vrátane objednávky cez e-shop), poštou. Takto vykonaná objednávka sa považuje za záväznú a je v súlade so zákonom č. 102/2014 Z.z. ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
2. Pri každej objednávke musí spotrebiteľ uviesť meno a priezvisko, poštovú a fakturačnú adresu, telefónne číslo, e-mail; fyzická a právnická osoba podnikateľ aj IČO, DIČ, IČ DPH, názov tovaru, popis tovaru, počet kusov, dátum vystavenia objednávky, (objednávka prostredníctvom e-shopu tieto podmienky spĺňa automaticky). Tieto údaje budú v zmysle zákona o ochrane osobných údajov č. 122/2013 Z.z. použité iba v rámci obchodného vzťahu medzi predávajúcim a spotrebiteľom a nebudú poskytnuté tretej osobe (s výnimkou osoby zabezpečujúcej prepravu tovaru) – viď bod VII týchto obchodných podmienok.
3. Po doručení objednávky bude táto objednávka zaevidovaná v systéme predávajúceho a vtedy zároveň vzniká obchodný vzťah medzi predávajúcim a spotrebiteľom. Spotrebiteľovi príde obratom informácia o zaevidovaní objednávky. Najneskôr do 48 hodín predávajúci potvrdí objednávku, spôsob dopravy, oznámi možnú dodaciu dobu a spôsob úhrady spotrebiteľovi. Od tohto termínu je objednávka pre spotrebiteľa záväzná.
4. Spotrebiteľ má právo stornovať objednávku bez poplatku, a to iba do dňa potvrdenie objednávky vrátane. Objednávku je možné stornovať výlučne písomnou formou (e-mailom). Potvrdenie stornovania oznámi predávajúci spotrebiteľovi tiež výlučne písomnou formou. Písomná forma sa vyžaduje z dôvodu doložiteľného dokladu storna pre predávajúceho a zastavenie vybavovania objednávky.
5. Spotrebiteľ odoslaním objednávky dáva predávajúcemu súhlas na posielanie reklamných emailov (newsletterov). Tento súhlas môže spotrebiteľ odvolať mailom alebo kliknutím na linku v newsletteri na automatické odobratie súhlasu.
III. Dodacie lehoty
1. Dodacie lehoty sú pre rôzne druhy produktov rôzne. Termín dodávky tovaru bude vždy oznámený spotrebiteľovi pri potvrdení objednávky.
2. Vo všeobecnosti je termín dodávky pre skladové položky do 48 hodín od potvrdenia objednávky.
3. Vo výnimočných prípadoch, keď niektoré druhy tovarov nie sú skladom, a nie sú k dispozícii ani na sklade dodávateľa, môže byť dodacia lehota dlhšia.
IV. Cena, platobné podmienky a prepravné
1. Cena produktu je stanovená cenníkom predávajúceho. Ceny uvedené v cenníku môžu podliehať zmenám i bez predchádzajúceho ohlásenia. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny cien v nadväznosti na zmeny cien výrobcov, dovozcov a pod. Platná cena produktu bude vždy oznámená pri potvrdení objednávky.
2. Spotrebiteľ môže uhradiť platbu:
Prevodom/vkladom na účet predávajúceho:
účet vedený v Tatra Banka
číslo účtu: 2623742369
IBAN: SK69 1100 0000 0026 2374 2368
SWIFT: TATRSKBX
Online platbou cez platobnú bránu 24Pay:
Platba cez 24Pay sa riadi samostatnými obchodnými podmienkami uvedenými na stránke platobnej brány.
Dobierkou:
Platba dobierkou je spoplatnená sumou 1,20 €.
V hotovosti:
Adresa kamennej predajne Begra spol. s r.o., Na Hriadkach 15, 84107 Bratislava, 02/64770770
Splátkovým predajom QUATRO
Platba cez splátkový predaj QUATRO sa riadi samostatnými obchodnými podmienkami uvedenými na stránke quatropozicky.sk.
3. Spôsob dopravy si volí spotrebiteľ sám cez formulár objednávky v e-shope alebo pri inom spôsobe komunikácie. Spotrebiteľ si môže zvoliť spôsob dopravy, a to:
• Slovenskou Poštou
• Kuriérom
• Osobný odber
V. Preberanie tovaru
1. Spotrebiteľ sa zaväzuje prevziať tovar v dohodnutom termíne na adrese uvedenej na objednávke.
2. Pri preberaní produktu je spotrebiteľ povinný skontrolovať fyzickú neporušenosť a kompletnosť zásielky. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená a zničená, spotrebiteľ je povinný bezodkladne kontaktovať predávajúceho a so zasielateľskou spoločnosťou spísať Zápis o škode na zásielke. Akékoľvek neskoršie reklamácie na množstvo a fyzické porušenie produktu nebudú akceptované.
3. Predávajúci je oprávnený požadovať splnenie záväzkov, najmä uhradenie ceny za produkty a to bez ohľadu na to, že vlastníctvo k produktu ešte neprešlo na spotrebiteľa.
4. Nebezpečenstvo škody na produktoch prechádza na spotrebiteľa momentom prevzatia spotrebiteľom alebo jeho splnomocnencom.
5. Tovar je možné prevziať osobným odberom..
VI. Odstúpenie od zmluvy, poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy, alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
1. Spotrebiteľ je oprávnený stornovať objednávku bez poplatku, a to iba do dňa potvrdenia objednávky predávajúceho vrátane. Objednávku je možné stornovať výlučne písomnou formou (e-mailom).
2. Spotrebiteľ je oprávnený do 14 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu. Odstúpenie od zmluvy musí byť uskutočnené písomnou formou, musí obsahovať všetky údaje slúžiace k identifikácii produktu, spotrebiteľa a predávajúceho a musí byť vo vyššie uvedenej lehote doručené spolu s produktom do sídla predávajúceho na náklady a zodpovednosť spotrebiteľa. Náklady na vrátenie produktu znáša spotrebiteľ. Produkt nesmie byť poškodený, používaný, musí byť v pôvodnom obale a spolu s produktom musí spotrebiteľ odovzdať všetky dokumenty týkajúce sa predmetného produktu (návod na obsluhu, záručný list, doklad o nadobudnutí a pod.), ktoré obdržal pri jeho kúpe. V prípade poškodenia tovaru, evidentného používania alebo iného narušenia produktu spotrebiteľom je predávajúci oprávnený strhnúť adekvátnu čiastku z predajnej ceny tovaru, prípadne zamietnuť vrátenie tovaru. Spotrebiteľ súhlasí a berie na vedomie, že písomnou formou sa v tomto prípade rozumie listina o odstúpení od kúpnej zmluvy podpísaná spotrebiteľom. Produkt sa nevracia na dobierku. Takto zaslaný produkt sa neprijíma a vracia späť.
3. Pri dodržaní vyššie uvedených povinností spotrebiteľa, predávajúci prevezme tovar späť a do 14 dní odo dňa odstúpenia zmluvy cenu zaplatenú za produkt, ktorý spotrebiteľ uhradil za produkt vráti spotrebiteľovi vopred dohodnutým spôsobom späť.
4. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku najmä v prípade ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj produktu zhotoveného podľa osobitých požiadaviek spotrebiteľa alebo produktu určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa, alebo produktu, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť
5. V prípade akceptovania požiadavky spotrebiteľa na odstúpenie od kúpnej zmluvy po lehote 14 pracovných dní, má predávajúci právo požadovať úhradu vzniknutých nákladov a zmluvnú pokutu vo výške 30% z fakturovanej peňažnej čiastky.
6. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku (odstúpiť od zmluvy) alebo jej časť ak: a) produkt sa nevyrába alebo sa prestal vyrábať b) zmenila sa cena dodávateľa produktu c) vystavená cena produktu bola chybná.
7. Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný s tým, ako mu predávajúci vybavil reklamáciu, alebo sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak na túto žiadosť predávajúci do 30 dní od dňa odoslania neodpovie alebo na ňu odpovie zamietavo, spotrebiteľ sa môže s návrhom na začatie alternatívneho riešenia sporov obrátiť sa príslušný subjekt a to podľa zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov. Všetky informácie nájdete na stránke Ministerstva hospodárstva SR.
VII. Záruka a servis
1. Konkrétne záručné a servisné podmienky sú uvedené v príslušných záručných listoch vybraných produktov, ktoré spotrebiteľ obdrží pri kúpe produktu.
2. Vo všeobecnosti, pokiaľ v záručných listoch nie je uvedené inak, je záručná doba pre plnenie spotrebiteľských zmlúv stanovená na minimálne 24 mesiacov. Spotrebiteľom je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Reklamovať je možné len produkt zakúpený a zaplatený u predávajúceho. Pri uplatnení reklamácie je spotrebiteľ povinný doručiť reklamovaný produkt čistý, mechanicky nepoškodený, v originálnom balení, vrátane manuálov, záručného listu, faktúry alebo iného dokladu o zaplatení produktu predávajúcemu. Pri uplatnení reklamácie sa spotrebiteľ riadi všeobecnými platnými pokynmi pre reklamáciu.
3. Oprávnenie na záruku zaniká v prípade, že k chybe došlo mechanickým poškodením výrobku, prevádzkovaním výrobku v nevhodných podmienkach, neodbornou montážou, nedodržaním príslušných noriem zo strany spotrebiteľa alebo osoby, ktorá spotrebiteľovi montáž vykonávala, alebo ak bol prevedený zásah do výrobku. Zo záruky sú tiež vyňaté chyby spôsobené živelnou pohromou a nesprávnym zaobchádzaním.
4. V prípade uplatňovania reklamácie sa odporúča spotrebiteľovi mailom (fontany@begra.sk) alebo telefonicky(02/64770770) oznámiť predávajúcemu, že daný produkt vykazuje chybu a akým spôsobom sa prejavila. Na základe týchto informácií sa odporučí spotrebiteľovi ďalší postup pri vybavovaní reklamácie.
VIII. Prehlásenie o ochrane osobných údajov
Ochrana vašich osobných údajov je pre nás prioritou. Preto spĺňame všetky zákonom uložené normy a predpisy a všetci naši spolupracovníci, ktorí prichádzajú do styku s osobnými údajmi zákazníkov sú riadne vyškolení a poučení. Okrem dopravnej spoločnosti (UPS, Remax, Slovenská pošta), nikdy nezverejňujeme a neposkytujeme osobné údaje zákazníkov tretím stranám.
Vždy od vás požadujeme len tie údaje, ktoré sú naozaj potrebné pre uskutočnenie predaja a doručenia produktov a služieb.
Informácie o spracovaní a ochrane osobných údajov
V zmysle zákona 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov
1. Prevádzkovateľ internetového systému www.begra.sk
Begra spol. s r.o.
Na Hriadkach 15
841 07 Bratislava
IČO: 35881640
DIČ: 2021829678
IČ DPH: SK2021829678
2. Prevádzkovateľ získava osobné údaje počas uskutočnenia objednávky tovarov a služieb na stránke www.begra.sk
3. Sprostredkovatelia, ktorým sú údaje poskytnuté
Slovak Parcel Service
4. Senecká cesta 1
90028 Ivanka pri Dunaji
Slovenská pošta, a. s.
Partizánska cesta č. 9
975 99 Banská Bystrica
ReMax Courier Service, spol. s r.o.,
Letisko M. R. Štefánika,
823 12 Bratislava
5. Účel spracovania osobných údajov
o Vystavenie daňového dokladu – faktúry.
o Doručenie tovaru a identifikácia zákazníka pred odovzdaním tovaru.
o Potvrdenie objednávky, platby za tovar, dodania objednaného tovaru - telefonicky a prostredníctvom elektronickej pošty.
o Evidencia zákazníckych objednávok pre riešenie prípadných reklamácií.
6. Zoznam spracovaných osobných údajov
o Meno a priezvisko
o Adresa trvalého bydliska
o Údaje pre doručenie
o Meno a priezvisko príjemcu
o Adresa doručenia
o Telefónne číslo príjemcu
o Kontaktné údaje pre komunikáciu so zákazníkom
o Telefónne číslo
o Emailová adresa
o Údaje získavané pri odovzdávaní tovaru
o Údaje o vašich objednávkach - pre potreby ich vedenia a riešenia reklamácií.
7. Nutnosť poskytnutia osobných údajov
o Prevádzkovateľ získava iba tie osobné údaje, ktoré sú naozaj potrebné na dodanie objednaných tovarov a služieb a na vedenie zákazníckeho servisu. Pre úspešné spracovanie objednávky je zákazník povinný poskytnúť všetky požadované údaje.
o Pri preberaní zaplateného tovaru je nutné prevádzkovateľovi alebo sprostredkovateľovi predložiť občiansky preukaz pre kontrolu totožnosti zákazníka
8. Práva a povinnosti dotknutej osoby
o Zákazník je povinný uviesť úplné a pravdivé údaje.
o Zákazník je povinný preukázať svoju identitu pri odovzdávaní tovaru
o Zákazník sa zaväzuje, že v prípade zmeny, svoje údaje aktualizuje
o Zákazník sa zaväzuje, že ak poskytne osobné údaje tretej osoby ako údaje pre doručenie (meno, priezvisko, telefónne číslo), urobí tak iba so súhlasom dotknutej osoby, ktorá je tak tiež oboznámená s právami a povinnosťami uvedenými na stránke www.begra.sk .
o Dotknutá osoba má právo na základe písomnej žiadosti (list, elektronická pošta) od prevádzkovateľa vyžadovať: informácie o stave spracúvania svojich osobných údajov, informácie o zdroji, z ktorého získal jej osobné údaje, odpis jej osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, opravu jej nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, likvidáciu jej osobných údajov
o Zákazník udeľuje spoločnosti prevádzkovateľovi súhlas so spracovaním osobných údajov na dobu neurčitú. Tento súhlas môžné odvolať písomnou formou. Po doručení odvolania súhlas zanikne do 30 dní a všetky osobné údaje zákazníka budú vymazané.
o Zákazník môže podať odvolanie emailom na adrese fontany@begra.sk.
IX. Záverečné ustanovenia
1. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny ceny. Pri zmene ceny predávajúci kontaktuje spotrebiteľa. Spotrebiteľ má právo pri takto upravených cenách objednávku stornovať.
2. V prípade, že je súčasťou ponuky darček, predávajúci si vyhradzuje právo darček zmeniť.
3. Spotrebiteľ prehlasuje, že pred vyplnením alebo oznámením objednávky sa oboznámil s týmito všeobecnými podmienkami a reklamačným poriadkom a že s nimi súhlasí. Bez ohľadu na ostatné ustanovenia zmluvy, predávajúci nezodpovedá spotrebiteľovi za ušlý zisk, stratu príležitostí alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbalosti, porušenia zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom. Tieto všeobecné obchodné podmienky boli formulované a ustanovené v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných podmienok a úprav korektných obchodných vzťahov medzi predávajúcim a spotrebiteľom. V prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia týchto podmienok ako neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia tým zostávajú nedotknuté. Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, ktoré vznikli medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorým je obchodná spoločnosť alebo fyzická osoba – podnikateľ, sa vzťahujú príslušné ustanovenia Obchodného zákonníka.
4. Predávajúci a spotrebiteľ sa dohodli, že plne uznávajú komunikáciu na diaľku – telefonickú, elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.
Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Prievozská 32, P.O. Box 5,820 07 Bratislava 27
odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa
tel. č.: 02/ 58272 172-3
fax č.: 02/ 58272 170